Naturen omkring Metalskolen Jørlunde

Naturen

Metalskolen Jørlunde er omgivet af 42 tønder stor park, fredet frodig skov, sø, gårdhaver og grønne udsigter, så langt øjet rækker. Og så har du adgang ned til badesøen Buresø. Når du spadserer en tur i vores omgivelser, hører du kun fuglefløjt – du er fjernt fra byens larm og bilstøj. Her er rigtig mange muligheder for at lægge pauser ind i programmet, hvor deltagerne får frisk luft og rum for gode diskussioner.

Vi rådgiver gerne om, hvordan du kan bruge området til energigivende indspark midt på dagen eller fordybelse om aftenen efter en lærerig dag.

Blomster Metalskolen Jørlunde

Metalskolen kærer sig om naturen, og vi har udlagt flere arealer til fri natur. Her kan du gå ture og nyde de farverige blomster og biernes summen. Du kan også se de områder, hvor vores gartnere dyrker blomster til tørring, som vi bruger til at pynte med indendørs om vinteren.

Naturen - skovstier

Skovområderne som omkranser Metalskolen indbyder til en gå- eller cykeltur i skyggen af de høje træer og den vilde underskov. Du kan låne en af vores gode mountain-bikes, så du kan komme vidt omkring i den dejlige natur. Vi kan også anbefale en aftentur i skoven.

Frossen Buresø ved Metalskolen

Også om vinteren har søen en skønhed af byde på. Gå en frisk tur, og se naturen fra sin kolde, men smukke side.

Kanotur på Buresø ved Metalskolen

Buresø ligger i ganske kort afstand fra Metalskolen. Om sommeren kan du låne en af vores kanoer og ro en tur, eller tage dig en frisk svømmetur i det rene vand.

Nyd en stille stund i grønne omgivelser  Du kan bruge din fritid i den friske luft i en stille stund alene eller sammen med dine nye relationer. Hvis du vælger at gå en tur, kan du fx gå forbi Bamses hus eller forbi bistaderne til vores honningproduktion, der ligger tæt på Metalskolen Jørlunde. Du kan bede om vores Biodiversitetskort, og finde nogle af de steder vi har udlagt til at forbedre biodiversiteten på vores 42 tønder land store område. Klik på kortet herunder for at se biodiversitetskortet.

Metalskolens Møde hæfte og egen kuglepen

Forespørgsel

Lokaler

Værelser